Hovorí sa, že výborné výrobky nepotrebujú reklamu, pretože si dobré meno získavajú svojou kvalitou.
Rovnako by to malo byť aj s ľuďmi, aj tí by mali dokázať zaujať iných ľudí svojimi ľudskými kvalitami.
Dnes však žijeme v dobre reklamy a marketingu, pretože vraj iba dobrá reklama predáva rôzne produkty.
Žiaľ, úplne sa zabúda na kvalitu. Tá je nepodstatná, dôležitý je iba Zisk. Preto je úplne normálne, že ľudia nakupujú za obrovské peniaze podradné produkty. A financie, ktoré firmy vyrábajúce produkty vrazia do reklamy sa im vďaka ľudskej naivite a hlúposti niekoľkonásobne vrátia.
Oveľa horšie je, že si takýmto istým spôsobom ľudia volia svojich zástupcov do riadiacich funkcií v štáte a nazývajú to „slobodné a demokratické voľby“. Mnohí ani netušia, že volia „marketingové produkty“, na ktorých reklamu sa míňajú státisíce eur. Rovnako ako netušia, že tieto kampane v prípade napríklad politických strán a ich predstaviteľov, financujú samotní voliči a daňoví poplatníci.
Nuž žijeme v dobe, kedy je dôležitý iba zisk, Zisk za každú cenu.
Žijeme v dobe, keď sa aj ľudia stali tovarom, marketingovými produktmi, ktoré sa dajú dobre predať a v mene Zisku za každú cenu aj využiť, či zneužiť. Na kvalite už dávno nezáleží, dôležité je, že vedia dobre poslúžiť. Takže nejakého pol milióna na predvolebnú kampaň je v skutočnosti len taká omrvinka, najmä keď ju zaplatí samotný plebs a čo to prihodí nejaký ten mecenáš.
Žiaľ, ľudia stále veria, že je to pre ich dobro a zabúdajú, že na popredných miestach v riadení štátu, by mali byť ľudsky kvalitní ľudia, odborníci a nie draho platené marketingové produkty, či samotní biznismeni.
Možno raz ľudia pochopia, že skutočná kvalita nepotrebuje reklamné a mediálne kampane za státisíce eur.
Pretože dobré sa chváli samo.
Devana
Slnovratovo 21. marec 2024